Образливі прізвиська, піддражнювання, глузування, підніжки, стусани з боку одного або групи учнів щодо однокласника або однокласниці є ознаками нездорових стосунків, які можуть привести до цькування – регулярного, повторюваного день у день знущання. Постійне та цілеспрямоване нанесення фізичної й душевної шкоди отримало спеціальну назву – булінг. На сьогодні надзвичайно гостро постає проблема агресивних проявів у міжособистісних стосунках учнівської молоді. Тож одне з питань січневої педагогічної ради Миронівського НВК, яке висвітлила соціальний педагог А.В.Харченко, звучало саме так: «Що таке булінг? Профілактика виникнення та подолання проявів булінгу в дитячому середовищі». На виконання рішення ради впродовж останніх днів педагоги НВК проводять зі школярами виховні заходи. Тож із метою запобігання різним формам насильства в учнівському колективі й відбулася виховна справа з елементами тренінгу в 8-Б класі. Класний керівник В.М.Левко разом із соціальним педагогом не лише вчили учнів виявляти основні ознаки булінгу, а й формували стійке усвідомлення бажання протистояти різним проявам насильства одних учнів стосовно інших.
Лепестій Л.В., заступник директора з виховної роботи